DenCom Blog December 2023: Fijne feestdagen

14-12-2023 14:23:51 Door Theo

Het is december en dat betekent dat dit de laatste DenCom Blog van 2023 is. Tijd om terug te kijken naar een mooi en bewogen jaar. Dat doen we dan ook in deze blog, maar eerst volgt er nog een huishoudelijke mededeling.

Afwijkende feestdagen doorgeven

Rondom het einde van het jaar hebben veel bedrijven afwijkende openingstijden. Een aantal van jullie heeft deze al aan ons doorgegeven. Aan degenen die dit nog niet gedaan hebben vragen we dit alsnog te doen. Om ervoor te zorgen dat we de feestdagen op tijd kunnen programmeren in ons systeem, vragen we om deze voor uiterlijk 20 december aan ons aangeleverd te hebben.


Feestdagen kunnen doorgegeven worden via het formulier dat op onderstaande knop te vinden is:

DenCom Servicedesk beperkt beschikbaar tijdens de feestdagen

Vanwege de komende feestdagen en de afwijkende beschikbaarheid van onze toeleveranciers zijn wij tussen 22 december en 2 januari beperkt bereikbaar. Bestellingen, wijzigingen en andere verzoeken zullen wij in deze periode dan ook minder actief op pakken dan jullie van ons gewend zijn. DenCom is niet gesloten tijdens deze periode. Voor calamiteiten en storingen is onze servicedesk bereikbaar op 035-6991500.

Wat gebeurde er in 2023?

Een verhuizing

Afgelopen jaar was een bewogen jaar. DenCom is halverwege het jaar verhuisd naar een nieuwe locatie. De Promers Kazerne is verruild voor een modern pand in Naarden. Tijdens de verhuizing gingen de standaard zaken gewoon door en waren we normaal bereikbaar voor onze klanten. 

Mooie sprongen op het gebied van telefonie

Afgelopen jaar hebben we voor telefonieklanten een paar hele mooie stappen gezet. Zo hebben we Avaya IP Office helemaal klaargemaakt voor het gebruik met Microsoft Teams. Dit geeft klanten de mogelijkheid om naar wens ook met Teams te bellen, alsof dit een vaste telefoon is.


Daarnaast is onze telefonie oplossing ook beschikbaar geworden op basis van een abonnementsmodel: Avaya Subscription. Dit is te vergelijken met een mobiel abonnement, waarbij er maandelijks betaald wordt om te bellen. Alleen dan hebben we het over een Avaya telefonie-oplossing met meerdere gebruikers, vaste telefoonnummers en, indien nodig, apparatuur.


Je betaalt maandelijks voor het aantal gebruikers van dit platform. Dit kan inclusief vaste telefoontoestellen zijn (of Teams licenties).


In 2024 staat er op de telefonie roadmap van DenCom al een paar mooie punten die de toekomst voor gebruikers erg leuk maken. Zo is Avaya volop bezig met het voorbereiden van allerlei features, waarbij er één in het oog springt bij ons: Avaya Experience Platform.


Benieuwd naar wat er allemaal al mogelijk is en wat er allemaal nog aan komt? Hou daarom onze blog in de gaten of neem contact op met onze servicedesk via 035-6991500.

WhatsApp en AI

DenCom omhelst nieuwe technieken altijd. In 2023 is kunstmatige intelligentie tot een nieuw niveau getild en belangrijker dan ooit geworden. Daar hebben we goed gebruik van gemaakt met Taxibooker. De dienst, die we al in 2022 introduceerden, maakt het voor klanten makkelijker dan ooit om een taxi te bestellen: via WhatsApp.


Taxibooker combineert WhatsApp met een slimme techniek om klanten zo snel, makkelijk en zorgeloos te laten boeken. Door eenvoudig het woord taxi te sturen naar het bekende nummer van de taxicentrale wordt een gesprek gestart, waarmee een taxi geboekt kan worden.


Inmiddels is Taxibooker internationaal opgepakt en naast Amsterdam en Den Haag ook al beschikbaar in Duitsland en België. Voor meer informatie hierover kun je terecht op taxibooker.nl.


Ook de DenCom Servicedesk is tegenwoordig breder dan ooit bereikbaar. Naast telefonisch en via de e-mail zijn we voortaan bereikbaar via WhatsApp. Vragen of meldingen kunnen via ons nummer 035-6991509 ingestuurd worden en worden daarna zoals gebruikelijk opgepakt door een van onze engineers.

Cybersecurity

2023 was ook het jaar van de updates, althans tot nu toe. Na de coronaperiode is cybersecurity belangrijker dan ooit. Grote bedrijven werden gehackt en moesten alle zeilen bij zetten om hun data te beschermen. Ook voor kleine bedrijven is het ontzettend belangrijk om alle systemen zo up-to-date mogelijk te hebben en alle medewerkers goed te informeren over dreigingen van buitenaf.


We hebben in onze blogs regelmatig aandacht geschonken aan cybersecurity. Zo hebben we jullie geattendeerd op het belang van herstarten, het uitrollen van updates en, last but not least, het controleren van mails die verdacht zijn.


Beschikbare updates voor systemen zullen zo snel mogelijk uitgerold worden voor klanten die DenCom Managed Services bij ons afnemen. Eventuele kwetsbaarheden worden op die manier waar mogelijk gedicht en dreigingen worden geminimaliseerd.

Wist je dat?

Wist je dat? DenCom ook de mogelijkheid biedt om een spamfilter te gebruiken? Daarmee worden ongewenste e-mails, en dus ook veel mails van malafide partijen, geblokkeerd zodat je hier geen last van hebt. Voor meer informatie over de DenCom Spamfilter kun je contact opnemen met de Servicedesk via service@dencom.nl of ons bellen op 035-6991500

Op naar 2024!

Ook in 2024 blijven wij er alles aan doen voor onze klanten om het werken op de digitale snelweg zo veilig mogelijk te maken. Daarnaast zijn we natuurlijk bereikbaar voor al onze klanten via de vertrouwde kanalen. Verder zullen we ook in het komende jaar met mooie nieuwe ontwikkelingen komen en jullie natuurlijk op de hoogte houden van de nieuwste mogelijkheden via onze DenCom Blog.


We wensen iedereen via deze weg alvast een fijne kerst toe en een goede jaarwisseling! Tot in 2024!

Theo