DenCom Blog februari 2024

19-02-2024 15:17:01 Door Theo

Het nieuwe jaar is alweer even op gang. Veel mensen hadden goede voornemens. Elke week drie keer naar de sportschool, minder onnodige uitgaven en gezonder eten. Voor sommigen is dit idee alweer los gelaten, maar voor ons niet. Wij gingen het jaar in met goede voornemens en daar houden we aan vast. Wat die voornemens zijn? Dat kun je in deze eerste DenCom Blog van 2024 lezen.

Klaar voor 2024

Waar we in 2023 niet stil stonden, is dat in 2024 zeker ook niet het geval. Afgelopen maand hebben we onze certificeringen op orde gebracht. Het hele team heeft daarbij de nodige Avaya training doorlopen en is klaar voor wat het jaar ons gaat brengen op het gebied voor telefonie.


We staan dan ook klaar om iedereen met een Avaya systeem continu van de juiste service te voorzien. Naast het afronden van de nodige certificeringen richten we ons volledig op de ontwikkelingen die Avaya dit jaar gaat brengen, zoals het Experience Platform en de nieuwe services en functionaliteiten die eraan komen.

Mobiele telefonie: KPN, VodafoneZiggo of allebei

Bij DenCom bieden we niet alleen maar internetdiensten en vaste telefonie oplossingen. We bieden onze klanten ook mobiele telefonie aan. Waar je doorgaans de keuze moet maken om via het ene of via het andere netwerk te bellen, willen wij daar graag flexibel in zijn. Hoewel beide netwerken namelijk in het grootste gedeelte van het land dekking bieden, kan het voorkomen dat de ene op sommige plekken net even wat beter bereik biedt dan de ander.


Daarom geven wij onze klanten de keuze om abonnementen van beide netwerken te combineren. Zo kan de ene medewerker een SIM-kaart op het VodafoneZiggo netwerk hebben en de andere medewerker via het KPN netwerk bellen. Op die manier is elke medewerker optimaal bereikbaar.



We bieden bovendien al onze abonnementen via zowel KPN als VodafoneZiggo aan. Neem bijvoorbeeld ons Blue abonnement, waarbij onbeperkt bellen en SMS-en in Nederland en de EU inbegrepen zit en er een databundel naar wens afgenomen kan worden.


Neem voor meer informatie over onze mobiele abonnementen, prijzen en mogelijkheden contact op met de DenCom Servicedesk op 035-6991500 of via service@dencom.nl

DenCom AI

AI als slim hulpje in Windows

Kunstmatige intelligentie (AI) is inmiddels niet meer weg te denken. De afgelopen jaren is er een heuse opmars in de slimme techniek geweest en kom je het overal tegen, van ChatGPT voor het oplossen van vragen tot aan het maken van eigen AI afbeeldingen. De afbeelding hiernaast is bijvoorbeeld gemaakt met AI.


Maar AI is veel meer dan een oplosser voor dit soort dingen. Het is een hulpmiddel dat voor de meest uiteenlopende doeleinden ingezet kan worden. Microsoft introduceert in de nieuwe versie van Windows 11 een AI-feature genaamd Copilot. Met deze tool kun je straks inspiratie opdoen, je werk plannen of even focussen op iets belangrijks, je taken organiseren en makkelijk met je team communiceren.



Ook binnen DenCom is AI niet meer weg te denken. Kunstmatige Intelligentie wordt bijvoorbeeld bij Taxibooker ingezet. Zo hebben wij geruime tijd een bot die bij Taxibooker op de achtergrond bij elke conversatie 'meedenkt' en een gesprek in de juiste banen leidt. Klanten kunnen hierdoor op een eenvoudige en gestroomlijnde manier een taxi boeken en weten bij elke stap in het boekingsproces wat ze mogen verwachten. Daarbij leert onze AI ook van elke conversatie weer het nodige.


Verwacht via de DenCom blogs in de komende maanden meer op het gebied van informatie over hét buzzwoord van 2024: AI.


WhatsApp de DenCom Servicedesk in 2024

Het gebruik van WhatsApp om ons te bereiken hebben we al even geleden aangekondigd. Een aantal van onze klanten hebben dit kanaal ook al gevonden om ons te bereiken. Voor alle andere klanten willen we nogmaals melden dat we voortaan niet alleen meer bereikbaar zijn via de telefoon of via de e-mail, maar dat er ook een WhatsApp gestuurd kan worden naar 035-6991509.


Daardoor is het nog eenvoudiger geworden om met ons te schakelen bij vragen of issues. En het mooie van WhatsApp is ook dat er meteen afbeeldingen meegestuurd kunnen worden als dat nodig is. 

Windows updates in 2024

Klanten die via ons Managed Services afnemen zijn ongetwijfeld bekend met het feit dat wij updates op systemen installeren zodra deze beschikbaar zijn. Dit is in 2024 niet veranderd. Wat er wel verandert is dat wij dit slimmer en efficiënter gaan doen. Dat betekent dat updates zodra ze beschikbaar zijn nog sneller op jullie systemen geïnstalleerd worden en dat resulteert erin dat het gebruik van computers, zoals ook afgelopen jaar het geval was, zo veilig mogelijk gemaakt is.


Hierbij zal ongetwijfeld zo hier en daar om een herstart gevraagd worden. Dit doen we alleen als een update dit nodig heeft. Zoals jullie van ons gewend zijn zal ook op dit vlak rekening gehouden worden met gebruikersgemak. Als het even niet uitkomt om opnieuw op te starten, kan dit een keer uitgesteld worden. Uiteindelijk dient dit wel te gebeuren, al dan niet aan het einde van de dag.

Theo