De vakanties staan weer voor de deur!

14-04-2022 10:22:33 Door Theo

De eerste feestdagen staan weer voor de deur in aanloop naar de vakantieperiode. Tijdens deze vakantie willen we allemaal zo goed mogelijk voor onze klanten zorgen, ondanks dat we te maken hebben met mogelijk afwijkende openingstijden. Dit regelen we natuurlijk graag voor je in.


Indien er tijdens deze dagen een gewijzigde situatie is, vernemen wij dit natuurlijk graag op tijd van je. Denk aan andere openingstijden, een afwijkende melding die de klant aan de telefoon hoort of en doorschakeling. Voor dergelijke wijzigingen adviseren we je altijd om twee werkdagen te hanteren.

Om je op weg te helpen hebben we de vakantiedagen van 2022 hieronder op een rij gezet.





- Goede Vrijdag (vrijdag 15 april)

- Pasen (zondag 17 en maandag 18 april)
- Koningsdag (woensdag 27 april)
- Bevrijdingsdag (donderdag 5 mei)
- Hemelvaartsdag (donderdag 26 mei)
- Pinksteren (zondag 5 en maandag 6 juni)
- Kerst (zondag 25 en maandag 26 december)
- Oudejaarsdag (zaterdag 31 december)


Via onderstaande knop kun je je wijzigingen eenvoudig doorgeven aan ons.


Tijdens een aantal van de genoemde dagen zijn wij zelf ook minder goed bereikbaar. Natuurlijk kun je met noodsituaties altijd terecht bij onze servicedesk via 0356991509.


Wist je dat? We op onze website alle instellingen voor mobiele data, het gebruik van VoLTE én het instellen/afluisteren van je mobiele voicemail op een rijtje hebben staan? Lees het via deze link

Roaming tijdens de vakantiedagen


In ons afgelopen blog hebben we aangegeven dat roaming binnen de EU tot in elk geval 2032 gratis zal blijven. Dit is natuurlijk geweldig, maar hoe zit het dan met de kosten voor gesprekken en mobiele data in andere landen? Op die vraag geven we je natuurlijk graag antwoord.


Zodra je in het buitenland (een land dat niet binnen de EU valt) je mobiele telefoon erbij pakt om te bellen, appen, internetten of iets anders te doen, maak je daarvoor extra kosten. Deze kosten vallen doorgaans niet binnen je belbundel en worden dus apart gefactureerd op je nota. Bel je bijvoorbeeld vanuit de Verenigde Staten naar Nederland, dan betaal je daar 1,25 euro per minuut voor. Ook als je gebeld wordt of als er heen en weer ge-sms’t wordt, geldt er een buiten bundel tarief.


De kosten voor mobiele data buiten de roaming landen worden over het algemeen per MB berekend. Even snel een WhatsApp-bericht over het lekkere weer naar het thuisfront zal niet direct heel duur zijn. Zodra je Netflix opstart en een serie gaat kijken loopt het dataverbruik al snel op. Gemiddeld kost Netflix namelijk 2000MB per uur. Het is dus verstandig om series en films vooraf te downloaden en roaming voordat je het vliegtuig in stapt uit te schakelen.


Wist je dat? Wij op onze website een handig overzicht hebben staan met alle roaming kosten? Zo voorkom je een hoge rekening en een vervelende verrassing achteraf.

Avaya Subscription


In Nederland is het al jaren heel normaal om telefonie als een maandelijkse dienst af te nemen. DenCom is geautoriseerd partner om in Nederland de Avaya IP Office oplossing te bieden. Dit doen we al jaren, maar sinds kort kunnen we dit op een heel nieuwe manier doen: via een abonnement. En dat biedt flink wat voordelen!


Met onze Avaya subscription aanpak gaan we namelijk niet alleen de Avaya telefoniedienst aanbieden, maar ook de benodigde hardware in abonnementsvorm. Denk aan bureautelefoons en draadloze DECT-toestellen. In het kader van keuzevrijheid hoef je dus niet vooraf een grote investering te doen, maar je kunt al vanaf 4 euro per maand voor een licentie en 3,50 per maand voor een toestel aan de slag.



Zonder grote investering vooraf krijg je dus wel de beschikking over de nieuwste Avaya hardware. Benieuwd naar de mogelijkheden hierin? Neem gerust  contact met ons op via 0356991509 of mail naar service@dencom.nl.

Security update: je internetbrowser als portaal voor kwetsbaarheden


Waar een internetbrowser oorspronkelijk bedacht is om online documenten in te zien, is dat tegenwoordig al lang niet meer. De internetbrowser is een portaal geworden voor al onze informatie en entertainment. We zoeken dingen op, kijken filmpjes, bekijken afbeeldingen, hebben toegang tot streamingdiensten en nog veel meer. Dat is ideaal voor ons, maar ook voor hackers. Daarom zien we updates voor internetbrowsers zoals Google Chrome, Microsoft Edge en Firefox veel vaker voorbij komen dan andere updates.


Het is belangrijk dat je internetbrowser up-to-date is. Updates voor browsers installeren we bij onze klanten met Managed Services dan ook zo snel mogelijk nadat deze vrijgegeven zijn. Hier hebben we alleen wel je hulp bij nodig. 



Laat bijvoorbeeld een internetbrowser niet onnodig lang open staan als je er niet mee werkt en sluit deze aan het einde van de dag altijd af, net als je computer. Dan kunnen updates waar nodig geïnstalleerd worden.


Ook is het verstandig om niet zomaar alle plug-ins in een internetbrowser te installeren en niet zomaar alle wachtwoord in de browser op te slaan. Op die manier vallen persoonlijke gegevens niet zomaar in handen van onbevoegden en zijn je accounts net even wat veiliger.

Ben je benieuwd naar wat onze Managed Services dienst allemaal inhoudt? Neem dan contact met ons op via 0356991509 of mail naar service@dencom.nl.

Theo