DenCom Blog augustus 2022 - Maak kennis met Marcelino

12-08-2022 09:04:19 Door Theo

Maak kennis met Marcelino Mangal!

Leeftijd: 38 jaar


Rol binnen DenCom: Senior Engineer


Hoe ben je bij DenCom terecht gekomen?

Na een eerdere ontmoeting bij een gezamenlijke partner kreeg ik kort daarop een uitnodiging van Arnoud met de vraag of ik interesse had om op gesprek te komen. Blijkbaar positief uitgepakt, want 12 jaar later ben ik nog onderdeel van DenCom 😊


Hoe zorg jij voor de juiste sfeer en beleving bij de klant?

Gewoon mezelf zijn. Van aanpassen op anderen ga je gekke dingen doen 😉


Waar krijg je energie van in je werk?

Het kost me meer energie dan dat het me energie geeft. 😉

Maar happy bij DenCom ben ik zeker. De werksfeer is goed, de contacten met klanten zijn leuk, de werkzaamheden, alles bij elkaar wel.


Waar ben je trots op en wat wil je nog bereiken?

Ik ben tevreden hoe ik op dit moment in het leven sta, zowel werk- als niet werkgerelateerd. Ik denk ook nooit echt na over de toekomst, ik zie wel wat het brengt en hoe ik daarop kan anticiperen.


Als we bijvoorbeeld kijken naar de techniek die omarmt wordt door de bedrijven en mensen van nu, had je je een aantal jaar geleden daar moeilijk op kunnen voorbereiden. Het maakt het wel makkelijker als het bedrijf waar je werkt ook open staat voor het innoveren en meegaan met de tijd en techniek. Laat DenCom nu net zo een bedrijf zijn.


Wat doe je in je vrije tijd?

Niks specifieks eigenlijk. Ik ben met van alles wel bezig, van mezelf ontwikkelen met cursussen en studies op technisch maar ook op niet technisch vlak. Ik denk er nooit over na, maar volgens mij gaat de meeste tijd wel zitten in het onder mensen (Gezin en naasten, familie, vrienden, kennissen, enzovoorts) zijn met alle redenen van dien. Ik sta daarnaast ook op de ledenlijst van een sportschool😉.

Wist je dat? 

DenCom actief op zoek is naar een nieuwe collega? Ben of ken je iemand wie enthousiast wordt van de termen klantvriendelijkheid, IT en telefonie? En is dat iemand die op zijn tijd ook van gezelligheid houdt? Dan is dat wellicht iemand die ons team kan versterken! Kijk snel op de vacaturepagina!

Gijzelsoftware: beter voorkomen dan genezen

Gijzelsoftware. Iedereen heeft er tegenwoordig wel van gehoord. De gijzelsoftware vergrendelt de getroffen computers en alle bestanden die daarop staan. Hierdoor is effectief alle data ‘gegijzeld’ en dit komt pas vrij als er ‘losgeld’ betaald wordt. Helaas horen we tegenwoordig steeds vaker over dit soort scenario’s.


Denk bijvoorbeeld aan de tandartsen die onlangs getroffen werden door ransomware. Het tandartsbedrijf Coloseum Dental betaalde de hackers die hierachter zaten naar verluid ruim 2 miljoen euro om de gegevens van de tandartsketen weer vrij te krijgen. Dit is helaas niet het enige getroffen bedrijf.


Los van de financiële schade die een dergelijk scenario met zich meebrengt, is het ook een flinke klap in het gezicht op het gebied van privacy. Daarbij worden bedrijven ook nog eens voor onbepaalde tijd stilgelegd, gezien nagenoeg niets meer gedaan kan worden met de systemen in het bedrijf. Een ware nachtmerrie!



In alle gevallen geldt: voorkomen is beter dan genezen en daarvoor zetten wij ons dan ook in met DenCom Managed Services. Met Managed Services beheren we de computersystemen en servers op een overzichtelijke manier. Daarnaast installeren we de meest kritische updates zo snel mogelijk, beschermen we gegevens met een met een security beleid en houden we virussen en andere dreigingen van buitenaf consistent buiten de deur via het gerenommeerde Bitdefender.


Wil je meer weten over DenCom Managed Services? Bezoek dan deze pagina of neem contact op met onze servicedesk via service@dencom.nl of 0356991500.

Wist je dat? 

Cybersecurity inbreuken volgens metingen in ruim 80% van de gevallen door 'menselijke fouten'  veroorzaakt worden en dat het een vorm van malware is? Malware wordt op zijn beurt in ruim 90% van de gevallen via e-mail aangeleverd. Klik dus nooit op een link in een mail, afkomstig van een onbekende bron.

Let op! Mogelijk langere levertijden door internationale conflicten en chiptekorten

Op verschillende plaatsen in de wereld zijn momenteel conflicten gaande. Denk aan de vreselijke oorlog in Oekraïne die nog steeds gaande is en aan de spanningen die momenteel boven Taiwan en China hangen. Daarnaast hebben we wereldwijd te kampen met chiptekorten. Beiden zorgen ze ervoor dat er mogelijk langere levertijden ontstaan op hardware, klein en groot. 


Zoals altijd doen wij er alles aan om iedereen zo snel mogelijk van dienst te zijn en houden we natuurlijk een scherp toeziend ook op de levertijden.

In ander nieuws:


Microsoft OneDrive bestaat 15 jaar. Ter ere van dit jubileum krijgt de app een nieuwe look. De homepage wordt vernieuwd, waardoor alles nu op de indeling van office.com zal gaan lijken. De nieuwe homepage zal het tabblad My Files/ Mijn Bestanden gaan vervangen voor de meeste OneDrive gebruikers.

Theo